Aku sayang kau......


Kehilangan kau, membuat aku sedih
Pemergian kau, aku tak rela
Ku baru mengenalimu
Hampir dua bulan, kita saling menyayangi
Tapi itu tidak kekal

Aku mengharapkan engkau hadir dalam hidupku dalam tempoh yang lama
Setidaknya, sehingga hari raya menjelang
Tetapi.......harapan itu musnah, berkecai segalanya
Kenapa itu harus terjadi?

Ianya berlalu begitu pantas
Begitu cepat engkau meninggalkan aku
Sukar untuk aku menerimanya
Tapi, itu sudah terjadi.....

Aku rindu suara kau
Aku rindu bermanja-manja dengan kau.. Aku rindu memeluki kau
Aku rindu bermain bola dengan kau
Tika aku melihat bola yang aku bikin khas untuk kau, aku bersedih
Bola yang terukir nama kau, membuat aku terkenang akan kau
Tika aku merenung gambar kau, aku bersedih sekali lagi.....

Sebelum kau pergi, aku sempat merakam gerak geri kau
Kau masuk rumah, kau menaiki tangga
Kau masih ingat bukan?

Kita berkongsi makanan
Dikala lauk agak pedas bagi kau
Aku akan cuba untuk hilangkan pedas itu
Sayangnya aku akan kau

Aku tidur, kau berlari-lari dan melanggar aku
Aku online, kau duduk di atas laptop aku sambil buat muka tak bersalah
Aku bancuh air milo, kau minum air aku
Kau masuk dalam peti ais
Kau duduk atas drawing paper aku di saat aku ingin menggunakannya

Tika aku bertahajjud, kau akan menemaniku
Kau duduk atas meja sambil memerhati aku
Aku mengaji, kau melihat gerak geri aku
Kau bukanlah kucing biasa, tetapi kau luar biasa
Ada satu malam, entah kenapa aku takut untuk bangun malam
Kau tidur...
Aku gerak kau, aku suruh kau temani aku
Kau bangun lalu menemani aku
Kini, kau sudah tiada.....
Siapa yang akan temani aku?
Siapa yang akan teman aku bertahajjud?
Siapa yang akan berkongsi makanan dengan aku? Siapa?




Ya, aku memang takut kucing.....Aku takut dicakar
Tapi entah kenapa aku mesra dengan aku
Aku sayang kau....
Kadang-kadang, aku takut tengok kau berjalan di luar
Aku takut kau 'dirogol'
Kau masih comel, kau masih cantik dan kau masih muda
Tapi aku bukan siapa siapa
Itu lumrah bagi seekor kucing
Aku tahu itu.....

22 Februari 2013, akanku ingat
Tarikh kau pergi meninggalkan aku
Kau pergi......
Aku relakan......
Semoga kau selesa dengan tempat baru kau
Aku berharap
Dan masih berharap akau jumpa kau lagi di Rubinga Heritage
Aku sayang kau, Bella