17 tahun di muka bumi........



Setahun : Pandai berjalan, pandai cakap 'mi.....mi'. Its mean Ummi.

2 tahun : Dah pandai tunggang basikal. Ummi kata aku ni jenis pendiam. ^ ^ Kalau hisap botol, mesti sandar belakang Mak Tok. Tak sah kalau tak sandar. Cucu kesayangan laa katekan.



Hi, nama cayew Anis Munawwarah. Umur saya 1 tahun setengah.


3 tahun : Dah start nak mengaji. Setiap masa, mesti dengan Iqra'. Ummi kata, time tengah malam pun, aku bawa Iqra' pegi kat Ummi. Then kata "Ummi.......nak ngaji", padahal Ummi dah tidur lena dah time tu.  Hehehehe. Pastu kalau balik kampung, sembang-sembang ngan Mak Tok, mesti cakap "Anis nak pegi Makkah". Selalu jugak cakap kat Mak Tok "Anis nak jadi doktor"......

4 tahun : Dah sibuk nak baca al-Quran. Ummi kata habiskan Iqra' dulu. Iqra' kan ada tahap-tahap, so time tu saya baru sampai tahap 3. Ada lagi 2 tahap. Dengan kedegilan yang ada dalam diri, tetap gigih nak baca al-Quran. Ummi pun bagi...... Pada masa yang sama, gedik-gedik nak sekolah sebab abang dah masuk sekolah.

5 tahun : Masuk Pasti Ilmi. Aku antara pelajar cemerlang time tu. Alaaa memanglah cemerlang, soalan 1+1 = ___ . Kacang! Soalan yang paling best, suruh kaler kaler. Lahai....... Hahaha. K. Time 5 tahun ni, memang kuat gila merajuk. Merajuk tahap cam........entah. Hahaha. Ayah cakap kalau aku merajuk sampai keesokan harinya pun kemerajukan aku tak stop stop. Oh God! o,o Sampai ada satu hari, merajuk sangat sebab apa tah, semua orang pujuk. Aku taknak. Last last, paktam dukung aku nak letak aku dalam bonet kereta. HAHAHA. Terkencing kencing dooo time tu. Peristiwa tu aku ingat gila! HAHA.

6 tahun : Dah khatam al-Quran. Buat majlis dengan abang and abang Wara'e. Time tu umur abang 10 tahun. Cam comel je aku time tu, haha. Tengok ah gambar tu, comel kannnn? Tak? K. Thennnnn, baru 6 tahun, aku dah nak masuk darjah 1. Masuk sekejap kat SRI ILMI. Setengah tahun je, then berhenti. Masuk Pasti Ilmi balik. Sebab apa berhenti? Sebab takde geng. Semua bebudak 7 tahun, pastu sorang sorang 6 tahun. Tak ke cewdih situasi centu?




7, 8 tahun : Sekolah kat SRI ILMI. Sekolah swasta dooo. RM250 sebulan. Sekolah ni balik kul 3.30ptg. Time darjah 1, 1 Abu Bakar. Darjah 2 pun, 2 Abu Bakar. Cikgu yang paling best time tu, cikgu Roslina. Kalau cikgu paling baik hati, Cikgu Bainiza sebab dia selalu bagi hadiah kalau Khat dapat 100. Kalau periksa akhir tahun kan, aku tak pernah dapat no 1, sebab Haris genius sangat. Peratus dia selalu 98% ke atas. Aku selalu 95% je. Tapi dapat jugak anugerah cemerlang. :p

9, 10, 11, 12 tahun : Pindah dari SRI ILMI sebab pindah rumah. Duduk dekat rumah Mak Tok kat selayang. Sekolah kat SK1 Taman Selayang dengan SRA Sungai Tua. Masuk sekolah je, cikgu terus lantik pengawas. Haa pehal pulak en cikgu terus lantik aku? Wa taknak pun jadi pengawas. Sebab dah lah budak baru, pastu tetiba nak jadi pengawas. Nanti apa pulak budak lain cakap. Masa darjah tiga, entah kenapa. Aku pendiam tahap maksima. Ada suatu hari, time tu bebudak kelas aku semua bising macam apa. Padahal cikgu ada kat depan. Pastu cikgu jerit.........suruh diam! And berdiri atas kerusi. Then cikgu cakap cemni "Anis, kamu boleh duduk". Aku cam pelik je, tapi baguslah. Kannnnn? Harharhar

Time dalam tahap atas, darjah 4, 5 and 6. Aku kelas Anggerik. Sekolah agama kelas Abu Bakar. Semua budak genius genius dooo. Takut je aku. Dah takde geng dah time tu. Semua duduk kelas B, C and D. Terperuk je ah aku. Belajar pun sorang-2, haha. Bukan takde kawan langsung, ada tu ada. Cuma kawan baik tuu....takde la. Kalau sekolah agama, aku ah pelajar yang paling top. Top sebab anak buah ustaz. Kalau ada program apa-apa je, haa panggil anak buah ustaz. Kalau ada KAMIL, anak buah ustaz. Kalau pertandingan tu pertandingan ni, anak buah ustaz.Then UPSR..............and PSRA. Tak payah lah sebut result kan kat sini? Hehehehehe



*Itu yang penting* HAHA


Sekolah menengah

Form 1 : Tak best sangat. Sebab banyak kali pindah sekolah. Dari SMK Taman Selayang ke SAMER, dari SAMER ke SMK Taman Selayang. Dari situ ke sini, dari sini ke sana. Like what? Yessss. Penduduk nomad, muahaha.

Form 2 : Cam best sikit. Bukan sikit, banyak lah jugak. Dah kawan satu kelas, dah takde puak-puak sana sini. Time Ustazah Zamnah ada, lagi best. Ya Allah, rinduuuuuuuuuu sangat time ni.



Yana, Wan, Jihaaaaa, ingat lagi tak? Hehehehehe



Kemas kemas file, tetibe terjumpa. Muahaha. Ni kedudukan dalam kelas time ujian March 2009



Buku KKQ!!!!! Miss thissssssss



Nota Arab. File Arab pemberian Ustazah Zamnah. Lebiyuuuu Ustazah Zamnah!



Rindu nak buat folio Geografi. Lukis plan rumah, lukis kedudukan rumah. Best! Harharharharhar


Form 3 : PMR PMR PMR PMR PMR PMR PMR PMR PMR PMR PMR.............. Okay dah stop.


TIBA MASA UNTUK CERITA PASAL SPM!


*Form 4 takyah cerita. Takde cerita best. Sama macam form 1, pindah pindah dan pindah.

Form 5 : Mula-mula rasa macam "Eh aku nak SPM eh tahun ni? Alahai cepatnya masa berlalu. Tapi awal tahun bukan belajar punnnn. Kalau belajar pun main-main. Haha biasalah, majoriti student form 5 centu. Kan? Hehehehe. *Pejam celik pejam celik*, dah bulan 10, trial. Wuwuwuwuwu. Alhamdulillah, trial okay. *Tup tup tuppp*, raya haji. *Pling plang plung kring kong kang*, SPM............................. 

Sehari sebelum SPM, semua orang sekeliling cam pelik. Semua jadi baik. Apa yang aku nak, semua dapat. Best! Hahaha. Kalaulah hari tu terjadi setiap hari. Yang paling best, time kat Wangsa Walk. Ummi tanya "Anis nak mana satu? Bowling ke karaoke? Aku pun..... "Karaoke lahhhh!" Hahahaha.  Ummi kata kalau karaoke nyanyi lagu baik-baik, yang tak jerit jerit. Last last, Kisah Hati yang aku nyanyi. Muehehe.




Sampai panjat atas sofa okay! Hahaha


Lepastu, ayah tanya nak makan kat mana. Aku pun "Kat mana-mana jela, asalkan ada bihun tomyam" ^__^



@ Sri Gombak



PERSEDIAAN SPM......



Slip dan segala senjata yang perlu dibawa ketika SPM. Free plastic from school. Thanks school, hoho~



Yang bertanda merah tu, tu hak aku okay! :P :P :P


4 subject equal to 8 paper telah berlalu, dan sekarang tengah merdeka seminggu. Hehehehe. Alhamdulillah 8 paper semua okay, nak nak lagi Math. Hehehe. Sejarah tuu, ramai orang cakap susah. To me, takde lah susah. Taktau lah, taktau taktau. Taknak riak. Hm



I will miss tudung sekolah. *Macam dah habis sekolah je, hahahaa.





Lastly, pray for me k. Ada banyak lagi paper lepas ni. 5 subject. InsyaAllah, i'll do the best for my future, and to give my parents happiness. Hazzon sa'iidan~ Good luck jugak to my friends, Yana Wan Jiha Farah Pikok Min Kamal Akid Akmal Safuan Nadiah.................and kepada sesiapa yang kawan saya tu, good luck lah.

To my classmates, Syahirah Pyka Faten Yi Mei Shafika Nusry Aleefah Najwa Adila Syafika Farhan Hafiz Zikqwan Fiqry Dzul Malarvanan Ahmad Luven Nizam Zhan Sheng Gin Wei Chiun Wern Arvin Hock Heng Wai Tat Aiman Murugiah and Viranjeet. Goooooooooooooooooooood luuuuuuuuuuuck! Buat paper LK nanti leklok eh eh ehhh? Kalahkan aku. Elehhh hahahahaa. Dah bye, assalamu'alaikum