Cinta si gadis dan si jejaka

.
12 Mac, 2011. Si gadis off phone kerana tidak mahu diganggu sementara. Pada pukul 9.30 malam, si gadis on phone. Tiba-tiba ada message.

Si jejaka   : Salam.. Ape kabo? Huhu.. Knal x sape neh?
Si gadis    :  Wasalam.. E'ele, knal laa..
Si jejaka   : Wah.. Trharunye aq ko ingat aq lg..
Si gadis    :  Aku pun trharu gak sbb kau ingat aku lg..



Si gadis betul-betul tak sangka si jejaka still ingat dia lagi. Selama 4 bulan lebih tak contact, tiba-tiba muncul balik. Si gadis happy yippy wa nippy. Si gadis message dengan si jejaka sampai 1 pagi. Pada malam tu jugak, si jejaka nak couple dengan si gadis. Tapi si gadis tidak mahu.

Si gadis hanya menggunakan panggilan 'kau aku' dengan si jejaka. Sehinggalah 29 Mei 2011. Hari itu adalah birthday si jejaka. Pada hari itu, si gadis sangat busy kerana jadi photographer untuk satu program. Si jejaka call si gadis, tetapi si gadis tidak menjawab. Si gadis menghantar message.


Si gadis : Ad ape ?


5 minit kemudian, si jejaka call lagi. Si gadis pun angkat. Si jejaka cakap dia rindu suara si gadis. Dia ingin dengar bebelan si gadis sebab dia rindu sangat suara si gadis. Hampir 5 bulan lebih dia tak dengar suara si gadis. Hampir 2 jam mereka berbual.

MALAM.

Si jejaka call lagi, mereka sembang-sembang sampai panas telinga. Tiba-tiba terdiam. Si jejaka mula berbicara.


Si jejaka : Weh, jom couple ngn aq.
Si gadis  : Couple ? Taknoook.
Si jejaka : Jom arh.. aq merayu sgt.
Si gadis  : ........ hm, nnt kau tgglkn aku.
Si jejaka : X, aq syg kau kot..
Si gadis  : Hm, ok aku trime. Klu ko tgglkn aku, aku sepak ko.
Si jejaka :Ok. Hehe... Akhirnya aq dapat gak ko.. Thanks sayang.


Mereka pun couple.

Mereka ni pelik, masa couple pun guna 'kau aku', takde PA n MA , B n SYG. Errr wehhh, geli aku dengar panggilan ni.. Wekk~ Tapi dorang kekadang ada la jugak ke'sweet'an. Just kekadang. Mana tak nyer, si jejaka ni layan si gadis macam layan member je. Tapi si gadis tak kesah sangat, asal dia sayang sudahhh. Hehe.

Erm,. Setiap hari sabtu, si jejaka contact si gadis. Si gadis sentiasa menanti hari sabtu. Ada suatu ketika, 2 minggu si jejaka tak contact si gadis. Si gadis gelisah kerana takut ditinggalkan. Tetapi hal itu tidah terjadi. ;)


MESSAGE SI JEJAKA, hari sabtu berikutnya.


Si jejaka  : Oyt !! Bgong.. Aq syg + rndu kat ko..
Si gadis   : Gilaaa, kau ingt aku tak syg kau ?
Si jejaka  : Bgok !! Aq syg ko gler2 ko tau..
Si gadis   : Ye, aku tau. Tak payah nk sweet2 sgt. Lepuk kang. ;)

+ Abaikan panggilan tuu.

Tetapi pada 16 July 11, si jejaka dah berubah. Si gadis menghantar 4 message, 1 pun tak berbalas. Si gadis berfikir .


MUNGKIN DIA BUSY OR TIDUR.


Si gadis menunggu sabtu seterusnya, 23 July 11. Si gadis menanti message dari si jejaka dari pagi hingga malam. Tapi si jejaka tidak menghantar message juga. Si gadis sent message, tidak berbalas. Si gadis call, tidak di angkat.

Si gadis telah sent 14 message, 1 pun tak berbalas lagi. Tidak tahu apakah makna semuanya ini. Si gadis tak boleh tidur, pukul 3 pagi si gadis sent message lagi.


Aku menangis ko wat aku camneh. Aku tak tipu, mmg aku kecewa ngn ko. Aku tak terima laki lain dsebabkan ko. Tp ko trus hilangkn diri. Ape slh aku smpai ko wat aku cmneh? Klu ye pun, jgnlh wat camneh. Cre ko buat, mcm aku ni smpah. Aku ad perasaan wehh. Aku ptah hati sgt. Aku luahkn sumenye. Aku msg smpai mngalirkn air mate ko tau ark. Aku x prnah jd cmneh sblum ni.



*Message si gadis kepada si jejaka.


Dan, pada pukul 5.45 pagi. Si jejaka reply message si gadis.

Mgkin cnte ko bkan utk aq n mgkin cnte aq bkan utk ko. Aq x rse ad ksrasian antre kte. Ckup laa aq rse kseh syg dri ko sbelum neh. Ckop laa ko cket en aty aq n aq cket en aty ko. Bkan cnte nmenye klu kte sling mnyakiti ssame sndiri. Dri mggu lpas aq ssah nk tdo coz pkirkn bnde neh. Weyh, ko pkir  ko sorg je nangis ? Weyh, aq sggup gdai en klakian aq juz krane ko. Aq nangis jgak weyh. Ko tau npe ? Sbb aq syg ko..

Tp takdir da tntu en sgalenye. Lgipun aq nk hdup tnpe ad cnte palsu dlm hdup aq. Mgkin Allah blum tnjuk en cnte sjati kat aq skang neh. Tp aq akn tros brdoa agar brtemu cnte sjati aq 1 ary nnt. Aq x mntak skang, aq nk blajar skang. Tahun dpn spm. Aliran aq susa tahap gaban.. Hmm..Tp aq x slh en ko.. 

Aq just x nak ad sbarang hbungan je. Aq nk bebas. Hope ko bole trima. Allah maha Kuasa. Baik skang neh kte brdoa agar Allah ttapkan jodoh yg trbaek untk kte. Tapi bkan jodoh untk hubungan palsu mcm neh. Tp jodoh yg boleh dijadikan sbagai cnte sejati. Yg menjamin masa depan masing-masing. Agar dapat hidup bahagia hingga akhir hayat.



Selepas baca message si jejaka, baru si gadis faham kenapa si jejaka meninggalkan dia. Si gadis yakin si jejaka adalah seorang lelaki yang baik. Kini, si gadis meneruskan hidup tanpa ada cinta palsu. Mungkin berat bagi si gadis, tapi apakan daya.

"Memang betul kata kau, ni just cinta palsu'', bisik hati si gadis.


THE END :)