Gambang bukan dekat Indonesia

7jun11 Selasa. Penat dan tersangat penat balik dari Bukit Gambang. Huhu.. Okay, kenapa tajuk entry saya macam tu ? Sebab ramai sangat orang cakap Gambang dekat Indonesia. Kawan kawan sayaa dekat Facebook yang merepek cakap Gambang ni dekat endon. Ape kes korang cakap Bukit Gambang ni dekat endon ? Sebab nama 'Gambang' macam endon ? Huhh, saya rasa tak kot.

Best dekat Bukit Gambang Water Park nehh, satu perkara je saya tak suka. Tempat tu panas sangat. Takde tempat berteduh. Huhu... Cabana dah habis orang sewa, pokok pun takde. So, ape lagi. Tindakan yang bijak saya telah lakukan iaitu terjun dalam kolam. Waaaa sejuk je masuk dalam kolam. Hee :]


Lepas mandi dalam kolam ni, saya and dedek pegi main 'gelongsor maut' [rekaan semata-mata]. Tadaaaa~

Naik benda ni banyak kali sampai abang kat atas tu dah kenal.

Gelongsor ni paling best dan terbest dan terpaling best. Ayah saya takut naik benda alah ni. Hehe kelakar laa dad saya. Naik dari tangga, turun pun dari tangga. Korang faham kan maksudnya ? Maksudnya, ayah saya tak turun dari gelongsor, ayah saya pegi turun kat tangga. Sebab ayah saya takut. :] Wawawa~

Mana ayah ? Huahuahua~

Main, main, main. Lepas tu penat, penat, penat. Makan, salin baju, check topup. Ada lagi lapan ringgit sepuluh sen. Pegi tukar jadi wang ringgit. 

Balik.

Okay, dah balik. Habis dah laa cerita pasal Gambang.... Tata.. ~ Wait, Gambang bukan dekat Indonesia. Gambang dekat Pahang Darul Makmur. Okay !! Encik Kamil Zahar, ingat taw ! HAHA..