Rezeki masa kecik

Hi selamat pagi semua. Sobahul khair ! Pagi yang indah, hujan pulak tu. Kalau dah hujan tu,mestila sejuk kan.. Saya dah sarapan, kalian ? Hmmm, saya minum air teh panas. Sedapppp, hujan hujan macam ni minum air panas, memang sedap laa kan.. Kalau dapat air milo panas lagi sedap.

Okay, hari ni saya nak cerita pasal hobi saya. Setiap orang mesti ada hobi tersendiri kan ! Hobi saya mewarna. Hobi saya ni membawa keuntungan. Nak tahu sebab apa ? Sebab saya selalu masuk pertandingan mewarna. Kalau menang, dapat hadiah.

Tapi kekadang ada jugak hadiah yang tak lumayan. Kalau saya, saya tengok hadiah dulu sebelum sertai pertandingan. Kalau hadiah tak lumayan, saya tak nak masuk.. Okay, jangan cakap saya memilih.. Saya bukan memilih, cuma cari keuntungan je.. Tak salah kan ! Salah satu hadiah yang paling besar saya pernah dapat, yang ni lah :-

1 Set Home Theater

Saya dapat warna silver, cantik.. :] Ha yang ni hadiah yang paling mahal dan besar yang saya pernah dapat.  Hadiah wang tunai pun saya pernah dapat, RM150.00. Duit tu dah lama habis da sebab saya beli basikal. Hee, masa tu memang nak sangat basikal, dapat duit tu terus pergi Giant. 

Haaa hadiah yang paling comel pulak, Barbie..Haha memang tak boleh blahh kan hadiah tu, tapi barbie mahal dooo.. Ada yang mencecah 100 hengget kan. So dikira lumayan la jugak tu kan.. Sekarang ni, saya dah ada 7 patung barbie tapi saya tak main pun. Dah besar, tahun depan nak amek SPM dah.. Takkan nak main lagi kut.. Ahahaha.. Ni haa 7 barbie :-



Hamper? Tak payah cakap laa kan. Banyak set alat tulis je. Korang nak yang mana ? Ben10, Hellokitty, Mickey mouse, Tom and Jerry,. Macam macam ada. Tabung pun ada, yang ada mangga kecik tu laa. Disebabkan situasinya macam tu, saya tak guna tabung tu sebab kalau simpan duit dalam tabung tu mesti ada je niat nak ambil duit. 

Tapiiiiii tu semua kisah dulu sebab pertandingan mewarna untuk 12 tahun ke bawah je.. Ada jugak untuk remaja punya, tapi jarang orang buat.. Kalau remaja punya kan, hadiah lagi gempak. Masa tu ada pertandingan mewarna untuk remaja, first prize RM1000.00.. Gilaa kan ! Tapi masa tu, saya baru umur 11 tahun, macam mana nak masuk kategori remaja.. hmmm

Okay habis dah cerita.. Assalamualaikum..